Sådan får du nemt råd til en ny crosstrainer

Har du også hygget dig i vinterens lange måneder med en masse god mad og måske for lidt motion? Kigger du ud på solens stråler, der gradvist tager til dag for dag, og tænker: ”Hvordan får jeg mon nogensinde en flot strandkrop igen?”

Bare rolig, der er stadig rigelig tid til at komme i god form igen – du kan faktisk nemt opnå det ved at anskaffe dig en crosstrainer! Men en crosstrainer kan dog også være en dyr investering, så læs denne artikel og lær, hvordan du med et simpelt trick får lidt mere luft i økonomien.

Hvorfor investere i en crosstrainer?

En crosstrainer minder i høj grad om et løbebånd. Helt simpelt stiller du dig op på en maskine, og så bevæger du dig stort set på samme måde, som hvis du tog dig en løbetur ude på asfalten.

En crosstrainer adskiller sig dog fra løbebåndet ved at være designet på en måde, så du ikke bevæger dig anderledes fra maskinens rotationer. Det betyder, at du hele tiden har kontakt med maskinen med dine fødder, og du kan også have dine hænder placeret på håndtagene, der ligeledes bevæger sig naturligt med resten af kroppen. På den måde kan du få det samme ud af et naturligt løb, men du sparer dog kroppen for en masse stød, der på længere sigt kan være skadeligt for dig.

Fordele ved at motionere indenfor

Én af de største fordele ved en crosstrainer er, at du kan bruge den indendørs i dit eget hjem. Det betyder altså, at du slipper for at skulle løbe rundt ude i regnvejret og kulden, og så slipper du også for at skulle investere i et dyrt medlemskab ved det lokale fitnesscenter.

På din crosstrainer kan du også indstille både modstanden og farten. Det hjælper dig i høj grad, hvis du vil forbedre dig dag for dag. På de fleste crosstrainere kan du også indstille, hvor lang tid du har lyst til at løbe, og hvor mange kalorier du vil forbrænde. Nogle crosstrainere har endda funktioner, der gør, at dit løb for eksempel simulerer bakker og dale.

En crosstrainer er en god investering

Det er altså ikke for ingenting, at mange danskere i dag vælger at anskaffe sig en crosstrainer til deres hjem. Du kan få en crosstrainer i mange forskellige størrelser og funktioner, og så behøver den ikke at koste mere end nogle få tusinde kroner.

På længere sigt kan de penge hurtigt tjene sig ind igen. Bare tænk på, hvad et medlemskab ved et fitnesscenter koster. Hvis du gennemsnitligt betaler 200 kroner om måneden, skal du altså på et år kaste mere end 2000 kroner efter et medlemskab. Hvis flere i din husstand har et lignende medlemskab, vil en investering i en crosstrainer pludselig ikke virke så slem.

haandvægte

Sådan får du råd til en crosstrainer

Selvom en crosstrainer er en god investering, så er det måske ikke lige alle, der har sat et par tusinde kroner af til et nyt motionsredskab. Men bare rolig, det er der heldigvis råd for! En simpel måde at skaffe flere penge på er at justere lidt på dit månedlige budget. Altså: Du skal sørge for, at du har færre omkostninger og unødvendige udgifter end normalt.

En af de simpleste udgifter, du kan ændre på, er kontingentet til din fagforening. Der kan nemlig være utrolig stor forskel på, hvor dyrt og billigt et fagforeningsmedlemskab er. Nogle steder skal du kun af med en 400-500 kroner om måneden, mens andre fagforeninger kan komme til at koste dig flere tusinde kroner hver måned. Derfor bør du undersøge de forskellige muligheder, der er på markedet, og skifte til en meget billigere fagforening.